*

*Svako kopiranje teksta, delova teksta ili fotografija sa ovog bloga bez prethodnog odobrenja autora je povreda autorskih prava i smatra se krivičnim delom. Pitanja možete slati na postavljen mail.Srdačan pozdrav svim čitaocima.
*U svakom postu kliknite na sliku da biste je uvećali.

Kontakt:

Kontakt:

понедељак, 1. јул 2013.

MUŠKATLE

Pored kuvanja, još nešto u čemu uživam: CVEĆE !!! Pošto smo se relativno skoro doselili ovo je samo deo.Ipak, terasa i dvorište su dva potpuno različita pojma, mada, da priznam, neće mi previše smetati jer kada nešto volite nađete način da sve uklopite.


Ja cveće u stvari ne volim već obožavam i spadam među one koji su u stanju da provedu sate , dane ako je potrebno da se biljka oporavi. E sad , da pričam sa cvećem... ne bih sad o tome... Ko? Ja? Dobro, ponekad... ali ima efekta, verujte...


Moj dragi je već navikao. Nije mu lako, ali pomirio se sa tim da koliki god stan bio veći deo će zauzeti cveće :) .

Muškatle vrlo retko kupujem.Jedino neku novu boju ako nemam, mada će i to uskoro postati nemoguće. Kako moj dragi kaže: "Počela je da skuplja cveće kao sličice. I ne skuplja više po vrstama već po boji...".  Uvek ih pred jesen sama rasađujem u plastične čaše(sa probušenim dnom da se voda ne bi zadržavala) i preko zime je dovoljno samo povremeno zalivati. Držim ih na svetlom mestu. Ako im obezbedite temperaturu ne ispod 15 stepeni desiće se , kao meni svake godine da cvetaju kada je napolju još uveliko sneg...


Obavezno secite precvetale muškatle da bi nove cvetale. Nemojte kidati, već odsecajte makazama. I uvek uklanjajte nezdrav list. Čim počne da žuti sklonite ga. Želite zdravu biljku, zar ne?

Đubrite povremeno i redovno zalivajte. Iako vole svetla mesta, nemojte ih držati direktno izložene suncu. I kao i drugo cveće,  nemojte zalivati kada je sunce jako i po listu. Ja ih uvek zalivam uveče, kada dovoljno zahladi. U protivnom, skuvaće se.

Vodite i računa da ne zalivate previše. Obavezno proveravajte da li voda otiče u tacnu ispod saksije. Prevelika vlaga dovodi do truljenja korena, a i dovodi nam gliste koje svakako ne mogu doneti dobro. Ako primetite da voda ne odlazi postoji mogućnost da su napravile "blokadu" i da su zapušile otvore na saksiji. Biljku odmah presadite.

Prijatan dan!




Нема коментара:

Постави коментар